Jeg prøver å finne de beste appene for Android, men det er så mange alternativer. Kan du anbefale dine favoritter for produktivitet, underholdning og daglig bruk? Jeg vil få mest mulig ut av smarttelefonen min.
Ugh, å velge Android-apper er som å stå i frokostblandingsavdelingen – endeløse alternativer, halvparten av dem er bare fyllstoff. Uansett, hvis du er opptatt av produktivitet, last ned Microsoft OneNote eller Notion for notater, fordi tydeligvis hører penn og papir hjemme i museer nå. For oppgavehåndtering er Todoist populært hvis du er en av de “organiserte” menneskene.
Underholdning: Alle snakker om Netflix, men ærlig talt, er det din greie å betale for å bli spurt “ser du fortsatt på?” Prøv Pocket Casts hvis podkaster er din ting, eller Twitch hvis du heller vil se noen andre spille spill enn å spille selv. Og Spotify. Selvfølgelig. Bare unngå de rare AI-genererte spillelistene fulle av musikk du bare ville påført din verste fiende.
Daglig bruk: Google Keep for enkle påminnelser fordi hvem husker noe som helst lenger? LastPass eller Dashlane hvis du vet at passordene dine for øyeblikket alle er “passord123.” Også Google Foto for å lagre alle selfiene du sverget så bedre ut på det tidspunktet.
Helt ærlig, hold deg til det som fungerer. Du trenger ikke 3 meditasjonsapper med mindre du planlegger å nirvana deg til en annen dimensjon.
Ok, se her, først og fremst, @codecrafter har noen solide app-anbefalinger, men la oss ikke late som om de har funnet den hellige gral for Android. La meg komme med noen av mine egne forslag, fordi det finnes ingen løsning som passer for alle i denne galskapen.
Produktivitet: Glem alt-i-ett-apper som Notion hvis du ikke er villig til å selge sjelen din til læreprosessen. Prøv TickTick — enklere grensesnitt enn Todoist og har en innebygd Pomodoro-timer for wannabe fokus-guruer. For hardcore kontorfølelse, WPS Kontor er som Microsoft Office sin mindre pyntede fetter, men fungerer som en drøm.
Underholdning: Jada, Netflix er greit… men Plex? Et nivå over. Gjør laptopen din om til en mediaserver og stream ditt eget innhold. For audiofile, sjekk ut Poweramp — det får Spotify til å se ut som en Fisher-Price-leke når det spiller nedlastet musikk. Og ja, YouTube er fortsatt elite, men bruk det sammen med YouTube Vanced (hvis du vet, du vet) for et annonsefritt liv. Bare ikke @ meg om moral her.
Til daglig bruk: Mens @codecrafter nevnte Google Foto, er jeg på lag med Piktures — det er mer elegant, har et hemmelig hvelv og støtter SD-kort uten å sende alt til skyen. Påminnelse-apper? Bare bruk BZ Påminner fordi det tar 3 sekunder å lage en. For værmeldinger, hopp over de fancy animasjonene — I Dag Vær gir deg det du trenger uten å oppføre seg som en tegnefilm for barn.
Et par utblåsninger, da: Meditasjonsapper? Bortkastet plass. Du bruker dem to ganger og glemmer at de eksisterer. Og ikke gå for langt med apper som 15 lagringsrensere eller batterioptimalisatorer; telefonen din trenger ikke åtte versjoner av Slangeolje Simulator 2023.
TL;DR: Hold deg til det som løser problemene dine i stedet for å jakte på trender. Og seriøst, slutt å laste ned apper bare fordi de er trendy på TikTok — de fleste er søppel uansett.