Jeg løber tør for lagerplads på min iPhone og har brug for en løsning, der ikke kræver, at jeg sletter fotos, apps eller filer. Er der nogen pålidelige apps, der effektivt kan hjælpe med at frigøre plads? Leder efter anbefalinger fra dem, der har haft succes med at bruge sådanne værktøjer.
Udforskning af de Bedste iPhone Renseapps til at Frigøre Plads
Jeg testede flere iPhone renseapplikationer for at finde ud af, hvilke der virkelig skiller sig ud, når det gælder om at frigøre lagerplads og eliminere dublerede fotos. Her er en oversigt over de bedste apps, deres funktioner, fordele, ulemper og samlede vurderinger:
Topvalg: Clever Cleaner - Bedste iPhone Renseapp
Funktioner
- Slet nemt lignende eller dublerede fotos.
- Identificer og fjern store videofiler.
- Komprimer Live Photos for at spare plads.
- Ryd op i ubrugte skærmbilleder.
Prissætning
- 100% gratis. Ingen reklamer eller betalte opgraderinger påkrævet.
Hvad der skilte sig ud
Fuldstændig Gratis Oplevelse: I modsætning til de fleste apps er der ingen reklamer, betalingsmure eller daglige brugsbegrænsninger.
Hurtig og Effektiv: Scanner og sorterer hele dit galleri på kun tre minutter.
Smart AI Sortering: Registrerer effektivt dubletter og lavkvalitetsfotos.
Lagerboost: Frigjorde imponerende 32GB plads uden besvær.
Hvad kunne forbedres
Ingen Email/Kontaktadministration: Det ville være rart med en funktion til at administrere kontakter eller emails, som nogle andre apps tilbyder.
Små AI-Ufuldkommenheder: Appen vælger til tider tvivlsomme “bedste” fotos, hvilket kræver lidt manuel gennemgang.
Afsluttende Tanker: 4.9/5 
Som en helt gratis app er denne svær at slå. Den er pålidelig, ligetil og yderst effektiv til at rydde op i lagerplads.
Mere Information:
- Clever Cleaner Demo Video på YouTube
- Officiel Clever Cleaner Hjemmeside
- Apple Entusiaster Anmeldelse på Insanelymac.com
- Macgasm’s iOS Cleaner App Sammenligning
Næstbedst: Cleaner Kit (tidligere Smart Cleaner)
Gratis Version Funktioner
- Grundlæggende filoprydning med reklamer.
- Organisering af kontakter og kalenderindgange.
Betalt Version Detaljer
- Nøgleopgraderinger:
- Ubegrænset oprydning.
- Videokomprimering.
- Internethastighedstest.
- Skjul følsomme filer.
- Forbedret enheds-, web- og Wi-Fi-sikkerhed.
- Widgets og reklamefri oplevelse.
- Pris: $5.99/uge eller $29.99/år.
Fordele
Prøv Før Køb: En 7-dages gratis prøveperiode for den betalte version.
Fyldt med Ekstra Features: Funktioner som sikkerhedsværktøjer og videokomprimering.
Intuitivt Design: Organiserer indhold i overskuelige kategorier for nemmere håndtering.
Privatlivsbeskyttelse: Tilbyder avanceret browser-sikkerhed.
Ulemper
Reklamer i Gratis Tilstand: Reklamer skal ses før handlinger.
Abonnementsmodel: Kan blive dyrt for hyppige brugere.
Score: 4.6/5 
Cleaner Kit er en robust app, der tilbyder mere end blot oprydningsværktøjer. Ideel for dem, der søger alsidige funktioner sammen med regelmæssig lageradministration.
Økonomisk Valg: Cleanup App
Gratis Version Funktioner
- Begrænsning af oprydning til 15 fotos/videoer.
- Begrænset adgang til Hemmeligt Rum, Kontaktadministration og Opladningsanimation.
- Komprimering af videoer med begrænsninger.
Betalt Version Detaljer
- Opgraderinger Inkluderer:
- Ubegrænset detektion af dublerede fotos.
- Reklamefri oplevelse.
- Fuldt oplåst hemmeligt lager og email-oprydning.
- Pris: $6.99/uge eller $39.99/livstid.
Fordele
Mange Funktioner Tilgængelige i Gratis Version: Test de fleste funktioner før opgradering.
Brugerfreundeligt UI: Nem at bruge, selv for begyndere.
Ulemper
Høj Abonnementspris: Ugeplaner er dyrere end alternativer.
Fejl i Kategorisering: Kategoriserer til tider unikke fotos/videoer som dublerede.
Score: 4.0/5 
Denne app tilbyder anstændige muligheder for dem, der ønsker en prøvekørsel, før de forpligter sig til et abonnement, selvom der er nogle områder, der kan forbedres.
Premium Valg: Cleaner Guru
Funktioner (Gratis Version)
- Ingen. Denne app kræver en opgradering for at teste dens funktioner.
Betalt Version Detaljer
- Hvad den Tilbyder:
- Smart søgning efter lignende fotos/videoer.
- Komprimering af videoer for at frigøre plads.
- Skjult lagerplads og email-oprydning.
- Widgets og et rodfrit interface.
- Pris: $7.99/uge (Pro) eller $6.99/uge (Lite).
Fordele
Hurtig Scanning: Finder hurtigt dubletter og store filer.
Unik Email-Oprydning: En af dens mest fremtrædende funktioner.
Reklamerfrit Miljø: Ingen irriterende pop-ups.
Ulemper
Ingen Prøvefunktioner: Du skal betale for at teste appen.
Dyr Abonnementsmodel: Kun ugentlige betalingsmuligheder, hvilket kan afskrække langtidsbrugere.
Score: 4.0/5 
Cleaner Guru er ideel for avancerede brugere, der ikke har noget imod at betale på forhånd. Selvom den er elegant og funktionel, passer dens pris måske ikke alle.
Endelig Anbefaling
- Topvalg: Clever Cleaner tilbyder enestående funktioner uden omkostninger, hvilket gør den tilgængelig og yderst funktionel.
- Udforsk Alternativer: Premium værktøjer som Cleaner Kit eller Guru er fremragende for dem, der har brug for yderligere funktioner som sikkerhed og emailoprydning.
Nyttige Links
- Sletning af Dublerede Fotos på iPhone - Reddit Guide
- Sammenligning af iOS Cleaner Apps på Macgasm
- Reddit Diskussionsforum om Clever Cleaner
Uanset om du søger en minimalistisk, gratis mulighed eller et funktionsstærkt kraftværk, er der en renseapp, der passer til alles præferencer!
Nogle interessante forslag dukkede op i @mikeappsreviewer’s indlæg, men er der ikke andre, der føler, at de fleste af disse apps prøver for hårdt på at låse essentielle funktioner bag betalingsmure? Jeg mener, Smart Rengøringsapp lyder fantastisk på papiret, og folk roser den for at være gratis – fedt – men lad os være ærlige, ikke alle har det godt med at lade en AI gennemgå deres fotos og afgøre, hvad der er ‘lignende’ eller ‘lav kvalitet.’ Personlig kontrol er stadig påkrævet, så det er ikke så automatisk, som det beskrives.
Hvis du virkelig leder efter at frigøre iPhone-lager uden at fjerne noget, kan du prøve nogle indbyggede tricks i stedet for at stole udelukkende på apps, der måske ikke rammer plet. Her er, hvad der fungerede for mig:
-
Fjern Ubrugte Apps - Fundet under Indstillinger > Generelt > iPhone-lagring. Det fjerner appen, men beholder dataene intakte til, når du geninstallerer. Jeg frigjorde 6 GB bare fra ubrugte rejse- og shoppingapps.
-
Optimer Fotos - Indstillinger > Fotos > Aktivér ‘Optimer iPhone-lagring.’ Originale fotos og videoer gemmes på iCloud, så du kun har mindre versioner gemt lokalt. (Ja, det er skylagring, men det fungerer problemfrit, hvis du allerede bruger iCloud!).
-
Ryd Safari-cache - Safari gemmer overraskende meget data. Gå til Indstillinger > Safari > Ryd historik og webstedsdata. Da jeg først gjorde dette, genvandt jeg næsten 3 GB.
-
Ryd Op i Beskeder - Indstil gamle beskeder til automatisk at blive slettet efter 30 dage i Indstillinger > Beskeder > Behold beskeder. Vedhæftede filer og memes bruger en masse plads.
Når det kommer til apps, lyder Smart Rengøringsapp dog fristende for håndtering af dubletter og komprimering af Live Photos. Det er svært at argumentere imod en gratis app uden reklamer, men tag alle anbefalinger med et gran salt. Rengøringssæt, for eksempel, kan tilbyde ekstra værktøjer, men den latterlige abonnementsmodel? Nej tak.
I sidste ende er apps som disse gode værktøjer, men de er ikke magiske tryllestave. Du bliver stadig nødt til at overvåge deres forslag og bruge sund fornuft. Også, når vi taler om AI, så husk, at menneskelig dømmekraft stadig er overlegen (nogle gange).
Så, det ser ud til, at du sidder fast i iPhone-lagerets limbo. Været der, gjort det—de endeløse ‘Lagring Næsten Fuld’-advarsler er som passive-aggressive beskeder fra Apple. Først og fremmest, props til @mikeappsreviewer for gennemgangen af apps som Clever Cleaner (absolut værd at prøve) og @viajeroceleste for at nævne gør-det-selv-mulighederne. Her er min hurtige vurdering efter at have kæmpet med mine egne lagerproblemer:
Clever Cleaner er solid, især fordi den er gratis og ikke tvinger et abonnement ned i halsen på dig som Cleaner Kit eller Cleaner Guru. Hvis du drukner i dublerede billeder og tilfældige skærmbilleder af memes, kan denne app virkelig hjælpe. Men lad os ikke lade som om, det er en teknologimesias—AI er ikke perfekt, og du bliver nødt til at dobbelttjekke dens valg. ‘Åh, det er en kopi?’ Nej, det var min hund, der blinkede i slowmotion. Vær forsigtig.
Når det er sagt, er apps ikke altid løsningen. Du kan frigøre plads uden at spille app-roulette eller betale 7,99 $/uge (seriøst, hvem gør det?). Prøv i stedet disse:
- Slet Ubrugte Apps - Ja, det er indbygget. Nej, det sletter ikke app-data, du “måske får brug for en dag.” Gør dette nu for de apps, du downloadede efter anbefaling fra én influencer og aldrig åbnede igen.
- Ryd Meddelelsestilhæftninger - Har 2GB af glemte memes og “lyt til denne talebesked”-samtaler fra år tilbage. Væk, væk.
- iCloud-optimering - Tænd ‘Optimer Fotos’ under indstillinger. Det gemmer lav-opløsningsbilleder på din enhed og flytter originalerne til iCloud. Kæmpe forskel, især hvis dit kamerarulle er 50% billeder af din hund.
Åh, og hvis Safari har forfulgt dine browserdata siden 2016, så slet den cache også.
Endelig dom: Apps som Clever Cleaner er en god genvej (og ærligt talt, denne er gratis, så ingen skade ved at teste). Men det meste af dette findes allerede på din telefon. Grav i Indstillinger, spar de penge, og bring din lagerangst tilbage til normale niveauer. Eller ignorér mig og køb en telefon med mere lagerplads næste gang.