Jeg forsøger at finde de bedste apps til Android, men der er så mange valgmuligheder. Kunne du anbefale dine favoritter til produktivitet, underholdning og daglig brug? Jeg vil gerne få mest muligt ud af min smartphone.
Øv, at vælge Android-apps er som at stå foran hylden med morgenmadsprodukter – endeløse muligheder, hvor halvdelen er tomme kalorier. Anyway, hvis du er til produktivitet, så tag Microsoft OneNote eller Notion til at tage noter, fordi åbenbart hører pen og papir til på museer nu. Til opgavestyring er Todoist populær, hvis du er en af de der “organiserede” typer.
Underholdning? Alle snakker om Netflix, men ærligt talt, er det virkelig dit vibe at betale for at blive spurgt ‘ser du stadig?’ Prøv Pocket Casts, hvis podcasts er din ting, eller Twitch, hvis du vil se nogen andre spille spil i stedet for at spille selv. Og Spotify. Selvfølgelig. Bare undgå de der mærkelige AI-genererede playlister fulde af musik, du kun ville udsætte din værste fjende for.
Til daglig brug: Google Keep til enkle påmindelser, fordi hvem husker noget som helst længere? LastPass eller Dashlane, hvis du ved, at dine adgangskoder alle sammen er “password123” lige nu. Også Google Fotos til at gemme alle de selfies, du svor så bedre ud på tidspunktet.
Helt ærligt, hold dig bare til det, der virker. Du har ikke brug for tre meditationsapps, medmindre du planlægger at nirvanæ dig selv ind i en anden dimension.
Okay, se, først og fremmest laver @codecrafter nogle solide app-valg, men lad os ikke lade som om, at de har fundet Androids hellige gral. Lad mig smide et par af mine egne forslag ind, fordi der ikke findes én løsning, der passer til alle i dette kaos.
Produktivitet: Glem alt-i-en apps som Notion, hvis du ikke er villig til at sælge din sjæl til indlæringskurven. Prøv TickTick—mere enkel brugerflade end Todoist og har en indbygget Pomodoro-timer til wannabe fokuseksperter. For hardcore kontorstemning er WPS Office som Microsoft Offices mindre fine fætter, men det fungerer som en drøm.
Underholdning: Klart, Netflix er fint… men Plex? Næste niveau. Forvandl din bærbare til en medieserver og stream dine egne ting. Til lydentusiaster, prøv Poweramp—det får Spotify til at ligne legetøj fra Fisher-Price, når du afspiller downloadet musik. Og ja, YouTube er stadig elite, men kombiner det med YouTube Vanced (hvis du ved det, så ved du det) for et liv uden reklamer. Bare lad være med at skrive til mig om moral her.
Daglig brug: Mens @codecrafter nævnte Google Fotos, er jeg team Piktures—det er mere elegant, har en hemmelig boks og understøtter SD-kort uden at sende alt til skyen. Påmindelsesapps? Brug bare BZ Reminder, fordi det tager tre sekunder at sætte en. Når det gælder vejret, spring de fancy animationer over—Today Weather fortæller dig, hvad du har brug for, uden at opføre sig som en tegnefilm til børn.
Et par sure opstød dog: Meditationsapps? Pladsspild. Du bruger dem to gange og glemmer, at de findes. Og lad være med at gå amok med apps som 15 lageroprydnings- eller batterioptimeringsværktøjer; din telefon har ikke brug for otte versioner af Snake Oil Simulator 2023.
TL;DR: Hold dig til det, der løser dine problemer, i stedet for at jagte trends. Og seriøst, stop med at downloade apps bare fordi de er trendy på TikTok—de fleste er alligevel skrald.