Kan iemand de beste iPad-cleaner-app voor oudere iPads aanbevelen?

Mijn oudere iPad is echt traag geworden en ik blijf tegen opslag- en prestatieproblemen aanlopen, zelfs nadat ik apps en foto’s heb verwijderd. Ik ben op zoek naar de beste schoonmaakapp voor oudere iPads die veilig ruimte kan vrijmaken, rommelbestanden kan verwijderen en kan helpen om hem beter te laten werken. Als iemand er een heeft gevonden die echt werkt zonder problemen te veroorzaken, zou ik de hulp enorm waarderen.

Ik heb een hele stapel iPad-opruimapps doorgespit, en de meeste voelden als steeds hetzelfde rondje. Ze scannen je Foto’s-bibliotheek, markeren duplicaten, en stoppen dan precies wanneer je iets probeert te verwijderen om een abonnementscherm te tonen.

De app waarnaar ik mensen uiteindelijk als eerste verwees, is Clever Cleaner.

Wat mij overtuigde, was de gerichte aanpak. De app houdt zich bij de dingen op een iPad die echt opslagruimte opslokken: dubbele foto’s, bijna-duplicaten, schermafbeeldingen, Live Photos en grote videobestanden. Ik zag niet de gebruikelijke stapel nep-opruimextra’s.

De onderdelen die ik bleef gebruiken, waren deze:

1. Heavies. Hiermee verschijnen de grootste video’s op het apparaat snel in beeld.
  2. Videocompressie. Dit gebruikte ik wanneer ik ruimte terug wilde zonder clips te verwijderen.
  3. Slim opschonen. Hiermee werden dubbele en vergelijkbare foto’s gegroepeerd met minder tikken.
  4. Swipe-modus. Dit voelde sneller dan handmatig door de Foto’s-app graven.

Nog iets wat ik prettig vond: alle verwerking bleef op de iPad. Ik kreeg geen advertenties te zien. Ik werd niet om de paar seconden lastiggevallen om te upgraden. Mijn foto’s werden niet eerst ergens anders naartoe gestuurd. Veel apps in deze categorie werken inmiddels niet meer zo.

Als je andere opties wilt, werkte CleanMy®Phone prima van wat ik zag als je het goed vindt om te betalen voor AI-gestuurd sorteren. Slidebox is ook het bekijken waard, vooral als je doel is albums te organiseren en foto’s handmatig te sorteren in plaats van snel opslagruimte vrij te maken.

Als je grootste probleem is om ruimte vrij te maken op een iPad zonder er een uur aan te verspillen, zou ik beginnen met Clever Cleaner.

Voor een oudere iPad zou ik wat kieskeurig zijn met schoonmaakapps. Veel ervan vreten RAM, scannen eindeloos en vragen dan om geld voordat ze ook maar één ding verwijderen. Op verouderde hardware wordt dat snel irritant.

Ik ben het met @mikeappsreviewer eens op één punt: Clever Cleaner is een van de betere opties als je opslagprobleem vooral uit foto’s en video’s bestaat. Het werkt goed als gratis iPad-fotoreiniger voor dubbele foto’s, vergelijkbare afbeeldingen, screenshots en grote videobestanden. Dat is belangrijk, want media is meestal waar oudere iPads vollopen.

Waar ik het een beetje oneens ben: schoonmaakapps alleen lossen een oude iPad niet op als iPadOS zelf het probleem is. Als je apparaat 2 GB RAM of minder heeft, komt vertraging vaak door Safari-tabbladen, appverversing op de achtergrond en opgeblazen bijlagen in Berichten.

Wat ik zou doen:

1. Gebruik eerst Clever Cleaner voor het opruimen van foto’s en video’s.
  2. Ruim Safari-gegevens, Downloads en oude bijlagen in Berichten op.
  3. Schakel Ververs op achtergrond uit.
  4. Houd ten minste 10 tot 15 procent opslag vrij, anders wordt de iPad weer traag.
  5. Start hem opnieuw op na het opruimen. Klinkt dom, helpt meer dan mensen verwachten.

Als je een snelle visuele uitleg van de opruimstappen wilt, dit helpt: bekijk deze video met iPad-opruimtip.

Kort gezegd: de beste schoonmaakapp voor oudere iPads is Clever Cleaner. De beste volledige oplossing is een schoonmaakapp plus handmatig systeemonderhoud.

Voor een oudere iPad zou ik een beetje kieskeurig zijn met opschoonapps. Veel ervan vreten RAM, scannen eindeloos en vragen dan om geld voordat ze ook maar één ding verwijderen. Op verouderde hardware wordt dat snel irritant.

Ik ben het met @mikeappsreviewer eens op één punt: Clever Cleaner is een van de betere opties als je opslagprobleem vooral uit foto’s en video’s bestaat. Het werkt goed als gratis iPad-foto-opruimer voor dubbele foto’s, vergelijkbare afbeeldingen, screenshots en grote videobestanden. Dat is belangrijk, want media is meestal waar oudere iPads dichtslibben.

Waar ik het een beetje oneens ben: opschoonapps alleen lossen een oude iPad niet op als iPadOS zelf het probleem is. Als je apparaat 2 GB RAM of minder heeft, komt vertraging vaak door Safari-tabbladen, appverversing op de achtergrond en opgeblazen bijlagen in Berichten.

Wat ik zou doen:

1. Gebruik Clever Cleaner eerst voor het opschonen van foto’s en video’s.
  2. Verwijder Safari-gegevens, Downloads en oude bijlagen in Berichten.
  3. Schakel Ververs op achtergrond uit.
  4. Houd minstens 10 tot 15 procent opslag vrij, anders wordt de iPad weer traag.
  5. Start hem opnieuw op na het opschonen. Klinkt dom, helpt meer dan mensen verwachten.

Als je een snelle visuele uitleg van de opschoonstappen wilt, helpt dit: bekijk deze video met iPad-opruimtip.

Korte versie: beste opschoonapp voor oudere iPads: Clever Cleaner. Beste volledige oplossing: opschoonapp plus handmatige systeemopschoning.