Jeg ønsket å vise noen feriebilder til familien min på TV-en, men klarte ikke å finne ut hvordan jeg skulle kaste dem fra iPhone-en min. Jeg har prøvd noen få ting, men ingenting ser ut til å fungere. Hva er trinnene eller de beste metodene for å gjøre dette? Eventuelle tips eller anbefalinger ville vært veldig hjelpsomme. Takk!
Du kan speile iPhone-skjermen til TV-en din ved hjelp av noen forskjellige metoder:
-
Apple TV/AirPlay-kompatibel Smart-TV: Hvis du har en Apple TV eller en AirPlay 2–kompatibel smart-TV, kan du bruke AirPlay til å speile iPhone-skjermen din. Slik gjør du:
- Forsikre deg om at både iPhone og TV-en er på samme Wi-Fi-nettverk.
- Sveip ned fra øverst til høyre på iPhone-skjermen for å åpne Kontrollsenter.
- Trykk på ‘Skjermdeling’ og velg din Apple TV eller AirPlay 2–kompatible TV fra listen.
-
HDMI-kabel og adapter: Hvis AirPlay ikke er et alternativ, er en annen metode å bruke en Lightning til HDMI-adapter. Bare plugg iPhone-en til adapteren og koble HDMI-kabelen til TV-en. Skjermen bør speiles umiddelbart.
-
Tredjepartsapper: Hvis du ikke har en Apple TV eller kompatibel smart-TV, finnes det tredjepartsapper som Docast Screen Mirroring App. Denne appen kan hjelpe deg med å kaste iPhone-skjermen til en rekke smarte TV-er, og den er ganske enkel å bruke.
Alle disse metodene bør fungere godt, men hvis du ser etter en enkel og allsidig løsning, anbefaler jeg å prøve Docast Screen Mirroring App. Den er kompatibel med flere TV-merker og tilbyr et brukervennlig grensesnitt for å kaste iPhone-skjermen din.
Har du prøvd å laste bildene dine inn på en USB-pinne og koble den direkte til TV-en din? Mange moderne TV-er har USB-porter og innebygde mediespillere som kan lese bildefiler. Det kan være enklere enn å håndtere nettverksproblemer eller kjøpe ekstra tilbehør.
Metodene fra @voyageurdubois dekker imidlertid noen gode alternativer. Jeg vil si at Apple TV/AirPlay vanligvis er den mest sømløse hvis du allerede er inne i Apple-økosystemet. Du kan gjerne dobbelsjekke Wi-Fi-tilkoblingene dine og sørge for at de begge er på samme frekvens (enten 2,4GHz eller 5GHz) da det noen ganger kan forårsake problemer.
Et annet alternativ som ikke er nevnt, er å bruke apper som Plex. Med en medieserver på iPhone kan du strømme til hvilken som helst TV med en Plex-app installert. Dette kan være litt mer teknisk å sette opp, men det er super allsidig og fungerer med mange enheter.
For en mer direkte opplevelse er det vanskelig å slå Lightning-til-HDMI-adapteren. Bare skaff en adapter av god kvalitet for å unngå at forbindelsene faller ut.
Og for de TV-ene med innebygde kaste-/speilingsegenskaper, sørg for å grave gjennom innstillingsmenyen. Noen ganger er det litt skjult under tilkoblingsalternativer.
Eller, hvis du vil ha noe enkelt og flermerkevennlig, ja, prøv Den offisielle Docast-appens nettsted. Det ser ut til å tilby en ganske enkel grensesnitt og god kompatibilitet.
Hei, du har allerede fått noen gode råd fra @hoshikuzu og @voyageurdubois. La oss dykke enda dypere inn i emnet for noen alternative metoder og forskjellige perspektiver.
Et annet alternativ du kanskje vil vurdere er Google Chromecast. Selv om det er skreddersydd mer for Android-enheter, kan det faktisk fungere ganske bra med en iPhone også, særlig for overføring av apper som YouTube eller Netflix. Slik gjør du det:
- Først, plugg Chromecast-en i TV-en og sørg for at den er satt opp med Wi-Fi-nettverket ditt.
- Last ned Google Home-appen på din iPhone.
- Bruk appen for å koble iPhone-en din til Chromecast-en, og du bør kunne overføre støttede apper direkte til TV-en.
Nå, la oss snakke om Docast Skjermdeling App. Denne appen kan være veldig nyttig, spesielt hvis du ser etter en enkel, flermerkevennlig løsning. Her er en rask oversikt:
Fordeler:
- Lett å Bruke: Brukergrensesnittet er ganske intuitivt, noe som gjør det enkelt å overføre iPhone-skjermen til ulike smart-TVer.
- Allsidighet: Fungerer med flere TV-merker, ikke bare begrenset til Apple TV eller AirPlay-kompatible enheter.
- Ingen Kabler: I motsetning til HDMI-adaptermetoden, er denne løsningen trådløs.
Ulemper:
- Nettverksavhengig: Å være avhengig av Wi-Fi kan noen ganger være litt ustabilt, særlig hvis nettverket ditt ikke er robust.
- Kompatibilitetsproblemer: Selv om det fungerer med flere smart-TV-merker, kan det fortsatt være sporadiske problemer eller forsinkelse, avhengig av TV-modell og programvareversjon.
Som @hoshikuzu nevnte, kan en USB-pinne være en enkel løsning hvis TV-en din støtter medieavspilling fra USB. Dette kan faktisk være den enkleste og mest pålitelige metoden hvis du bare viser bilder. Bare sørg for at bildene er i et kompatibelt format (som JPEG) og at TV-en kan lese dem direkte fra en USB.
Til slutt, selv om Plex er et utmerket alternativ, krever det litt mer oppsett og teknisk kunnskap. Du må installere Plex-serveren på din telefon eller datamaskin, og deretter sørge for at TV-en kan koble til den via en Plex-app eller innebygd funksjon.
Lightning til HDMI-adapteren er også et solid, bekymringsfritt alternativ hvis du foretrekker kablede løsninger. Bare vær oppmerksom på lavkvalitetsadaptere som kan føre til tilkoblingsproblemer eller dårlig oppløsning.
Så ja, mange måter å gjøre det på. Hvis du foretrekker allsidighet og en trådløs oppsett, sjekk definitivt ut Docast Skjermdeling App, men ha et par andre metoder i bakhånd som backup.