Vilka är de bästa apparna för Android-enheter?

Jag försöker hitta de bästa apparna för Android men det finns så många alternativ. Kan du rekommendera dina favoriter för produktivitet, underhållning och daglig användning? Jag vill få ut det mesta av min smartphone.

Ugh, att välja Android-appar är som att stå i flinghyllan – oändliga alternativ, hälften av dem är bara skräp. Hur som helst, om du gillar produktivitet, skaffa Microsoft OneNote eller Notion för anteckningar eftersom penna och papper tydligen hör hemma på museum nu. För uppgiftshantering är Todoist populär om du är en av de där “organiserade” människorna.

Underhållning då, alla pratar om Netflix, men ärligt talat, är det verkligen din grej att betala för att få frågan “tittar du fortfarande?” Prova Pocket Casts om podcasts är din grej, eller Twitch om du vill titta på någon annan spela spel istället för att spela själv. Och Spotify. Självklart. Undvik bara de där konstiga AI-genererade spellistorna fulla av musik du bara skulle spela för din värsta fiende.

Daglig användning: Google Keep för enkla påminnelser eftersom ingen kommer ihåg något längre. LastPass eller Dashlane om du vet att alla dina lösenord för närvarande är “lösenord123.” Också Google Foto för att spara alla selfies du var säker på såg bättre ut då.

Ärligt talat, håll dig till det som fungerar. Du behöver inte tre meditationsappar om du inte tänker nirvana dig själv till en annan dimension.

Okej, lyssna, först och främst, @codecrafter gör några solida appval, men låt oss inte låtsas att de har upptäckt Androids heliga graal. Låt mig slänga in några egna förslag för det finns inget som passar alla i denna galenskap.

Produktivitet: Glöm allt-i-ett-appar som Notion om du inte är redo att sälja din själ till inlärningskurvan. Testa TickTick—enklare gränssnitt än Todoist och har en inbyggd Pomodoro-timer för blivande fokuseringsgurus. För hårda kontorsvibbar, är WPS Office som Microsoft Offices mindre snobbiga kusin men fungerar utmärkt.

Underhållning: Visst, Netflix är okej… men Plex? Nästa nivå. Förvandla din laptop till en mediaserver och streama dina egna grejer. För audiophiler, kolla in Poweramp—det får Spotify att framstå som en Fisher-Price-leksak vid uppspelning av nedladdad musik. Och ja, YouTube är fortfarande elit, men kombinera det med YouTube Vanced (om du vet, då vet du) för en reklamfri upplevelse. Bara för att klargöra, orka inte moralisera här.

Daglig användning: Medan @codecrafter nämnde Google Photos, kör jag med Piktures—det är snyggare, har ett hemligt valv och stöd för SD-kort utan att skicka allt till molnet. Påminnelseappar? Använd bara BZ Reminder eftersom det tar 3 sekunder att ställa in en. För väder, hoppa över de fina animationerna—Today Weather säger vad du behöver utan att bete sig som en barnfilm.

Ett par utrop, dock: Meditationsappar? Slöseri med utrymme. Du kommer använda dem två gånger och sedan glömma att de finns. Och överdriv inte med appar som 15 lagringsrensare eller batterioptimerare; din telefon behöver inte åtta versioner av Snake Oil Simulator 2023.

TL;DR: Håll dig till det som löser dina problem istället för att jaga trender. Och seriöst, sluta ladda ner appar bara för att de är trendiga på TikTok—de flesta är ändå skräp.