Vilka är de bästa apparna för att frigöra iPhone-lagring utan att radera något?

Jag börjar få slut på lagringsutrymme på min iPhone och behöver en lösning som inte kräver att jag raderar foton, appar eller filer. Finns det några pålitliga appar som kan hjälpa till att frigöra utrymme effektivt? Letar efter rekommendationer från de som framgångsrikt har använt sådana verktyg.

Utforska de Bästa iPhone-Rengöringsapparna för att Frigöra Utrymme

Jag testade flera iPhone-rengöringsapplikationer för att avgöra vilka som verkligen sticker ut när det gäller att frigöra lagringsutrymme och ta bort dubblettfoton. Här är en genomgång av de bästa apparna, deras funktioner, fördelar, nackdelar och slutliga omdömen:

:trophy: Topprankad: Clever Cleaner - Bästa iPhone-Rengöringsappen

Funktioner

1. Radera enkelt liknande eller dubbla foton.
  2. Identifiera och ta bort stora videofiler.
  3. Komprimera Live Photos för att spara utrymme.
  4. Rensa oanvända skärmdumpar.

Prissättning

• 100% gratis. Inga annonser eller betaluppgraderingar krävs.

Vad som Stack ut

• :white_check_mark: Verkligen Gratis: Till skillnad från de flesta appar finns det inga annonser, betalväggar eller dagliga användningsbegränsningar.
  • :white_check_mark: Snabbt och Effektivt: Skannar och sorterar hela ditt galleri på bara tre minuter.
  • :white_check_mark: Smart AI- Sortering: Hittar framgångsrikt dubbla och lågkvalitetsfoton.
  • :white_check_mark: Lagringsökning: Frigjorde imponerande 32GB utrymme utan besvär.

Vad som kan Förbättras

• :x: Ingen Hantering av E-post/Kontakter: Det skulle vara trevligt att hantera kontakter eller e-post, en funktion som vissa andra appar erbjuder.
  • :x: Liten AI-brist: Ibland väljer appen tveksamma ”bästa” foton, vilket kräver viss manuell övervakning.

Slutliga Tankar: 4.9/5 :star:

För en helt gratis app är detta svårt att överträffa. Den är pålitlig, enkel och mycket effektiv för att rensa utrymme.

Mer Information:

Andra Platsen: Cleaner Kit (tidigare Smart Cleaner)

Gratisversionens Funktioner

1. Grundläggande filsanering med annonser.
  2. Organisera kontakter och kalenderposter.

Betalversionens Detaljer

• Viktiga Uppgraderingar:
    • Obegränsad rengöring.
    • Videokomprimering.
    • Internethastighetstester.
    • Dölja känsliga filer.
    • Förbättrat enhets-, webb- och Wi-Fi-skydd.
    • Widgets och en annonsfri upplevelse.
  • Kostnad: $5.99/vecka eller $29.99/år.

Fördelar

• :heavy_check_mark: Prova Innan Köp: En 7-dagars gratis provperiod för betalversionen.
  • :heavy_check_mark: Rik på Extrafunktioner: Funktioner som säkerhetsverktyg och videokomprimering.
  • :heavy_check_mark: Intuitiv Design: Organiserar innehåll i prydliga kategorier för enklare hantering.
  • :heavy_check_mark: Sekretesskydd: Erbjuder avancerad surfsäkerhet.

Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: Annonser i Gratisläge: Annonser måste ses innan åtgärder utförs.
  • :heavy_multiplication_x: Prenumerationsmodell: Kostnaden kan bli hög för frekventa användare.

Betyg: 4.6/5 :star:

Cleaner Kit är en robust app som erbjuder mer än bara rengöringsverktyg. Perfekt för dem som söker olika funktioner tillsammans med regelbunden lagringshantering.

Budgetvänligt Alternativ: Cleanup App

Gratisversionens Funktioner

1. Begränsning på att rensa 15 foton/videor.
  2. Begränsad tillgång till Hemligt Utrymme, Kontaktadministration, och Laddningsanimation.
  3. Komprimera videor med restriktioner.

Betalversionens Detaljer

• Uppgraderingar Inkluderar:
    • Obegränsad identifiering av dubblettfoton.
    • Annonsfri upplevelse.
    • Fullständig upplåsning av hemligt lagringsutrymme och e-postrengöring.
  • Prissättning: $6.99/vecka eller $39.99/livstid.

Fördelar

• :heavy_check_mark: Många Funktioner Finns i Gratisversionen: Testa de flesta funktionerna innan du uppgraderar.
  • :heavy_check_mark: Enkel Användargränssnitt: Lättanvänt även för nybörjare.

Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: Hög Prenumerationskostnad: Veckovisa planer är dyrare än alternativen.
  • :heavy_multiplication_x: Felaktiga Etiketter: Kategoriserar ibland unika foton/videor som dubbletter.

Betyg: 4.0/5 :star:

Denna app erbjuder bra alternativ för de som vill prova innan de binder sig till en prenumeration, även om det finns vissa förbättringsområden.

Premiumalternativ: Cleaner Guru

Funktioner (Gratisversion)

• Inga. Denna app kräver en uppgradering för att testa funktionerna.

Betalversionens Detaljer

• Vad den Erbjuder:
    1. Smart sökning efter liknande foton/videor.
    2. Komprimera videor för mer utrymme.
    3. Dolt lagring och e-postrengöring.
    4. Widgets och en rörfri gränssnitt.
  • Pris: $7.99/vecka (Pro) eller $6.99/vecka (Lite).

Fördelar

• :heavy_check_mark: Snabb Genomsökning: Identifierar snabbt dubbletter och stora filer.
  • :heavy_check_mark: Unik E-postrengöring: En av dess utmärkande funktioner.
  • :heavy_check_mark: Annonsfri Upplevelse: Inga irriterande pop-ups.

Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: Inga Testfunktioner: Du måste betala för att testa appen.
  • :heavy_multiplication_x: Dyr Prenumerationsmodell: Endast veckovisa betalningsalternativ, vilket kan avskräcka långsiktiga användare.

Betyg: 4.0/5 :star:

Cleaner Guru är idealisk för avancerade användare som inte har något emot att betala i förväg. Även om appen är snygg och funktionell kanske priset inte passar alla.

Slutlig Rekommendation

• Bästa Valet: Clever Cleaner har enastående funktioner utan kostnad, vilket gör den tillgänglig och mycket praktisk.
  • Utforska Alternativ: Premiumverktyg som Cleaner Kit eller Guru är utmärkta för de som behöver extra funktioner, såsom säkerhet och e-postrengöring.

Hjälpsamma Länkar

Oavsett om du söker ett minimalistiskt, kostnadsfritt alternativ eller en funktionstung kraftmaskin, finns det en rengöringsapp anpassad för allas preferenser!

Några intressanta förslag dök upp i inlägget från @mikeappsreviewer, men är det inte fler som känner att de flesta av dessa appar försöker för mycket för att låsa in viktiga funktioner bakom betalväggar? Jag menar, Smart Rengörare låter fantastiskt på papper, och folk hajpar det för att det är gratis – coolt – men låt oss vara ärliga, inte alla är bekväma med att låta en AI gå igenom deras bilder och avgöra vad som är ‘liknande’ eller ‘låg kvalitet.’ Personlig granskning behövs fortfarande, så det är inte lika automatiskt som det beskrivs.

Om du verkligen vill frigöra iPhone-lagring utan att ta bort något, kan du prova några inbyggda knep istället för att förlita dig enbart på appar som kanske inte håller måttet. Här är vad som fungerade för mig:

1. Avlasta oanvända appar - Finns under Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring. Det tar bort appen men behåller datan intakt för när du installerar om. Jag frigjorde 6 GB bara från oanvända rese- och shoppingappar.

2. Optimera bilder - Inställningar > Bilder > Aktivera ‘Optimera iPhone-lagring.’ Originalbilder och videor lagras på iCloud, så du har bara mindre versioner lagrade lokalt. (Ja, det är molnlagring, men det fungerar sömlöst om du redan använder iCloud!).

3. Rensa Safari-cache - Safari sparar förvånansvärt mycket data. Gå till Inställningar > Safari > Rensa historik och webbplatsdata. När jag först gjorde detta återvann jag nästan 3 GB.

4. Meddelandestädning - Ställ in gamla meddelanden att radera automatiskt efter 30 dagar under Inställningar > Meddelanden > Behåll meddelanden. Bilagor och memes tar upp massor av utrymme.

När det gäller appar låter Smart Rengörare frestande för duplicat och Live Photo-komprimering. Det är svårt att argumentera emot en gratis app som inte har annonser, men ta alla rekommendationer med en nypa salt. Rengöring Kit, till exempel, kan erbjuda extra verktyg, men den löjliga prenumerationsmodellen? Nej tack.

I slutändan är appar som dessa bra verktyg, men de är inga magiska trollstavar. Du kommer fortfarande behöva övervaka deras förslag och använda sunt förnuft. Och på tal om AI, glöm inte att mänskligt omdöme fortfarande är överlägset (ibland).

Så, det verkar som om du fastnat i iPhone-lagringslimbo. Vart där, gjort det – de ändlösa ‘Lagring nästan full’-varningarna är som passiv-aggressiva sms från Apple. Först och främst, beröm till @mikeappsreviewer för genomgången av appar som Clever Cleaner (definitivt värd att testa) och @viajeroceleste för att påpeka DIY-alternativen. Här är mina tankar efter att ha kämpat med min egen lagringsdemon:

Clever Cleaner är solid, särskilt eftersom den är gratis och inte tvingar in dig i ett abonnemang som Cleaner Kit eller Cleaner Guru gör. Om du drunknar i dubblettfoton och slumpmässiga skärmdumpar av memes, kan den här appen verkligen hjälpa. Men låt oss inte låtsas att den är någon teknisk frälsare – AI är inte perfekt, och du måste dubbelkolla dess val. ‘Åh, det där är en dubblett?’ Nej, det var min hund som blinkade i slow motion. Var försiktig.

Med det sagt är appar inte alltid lösningen. Du kan frigöra lagring utan att spela app-roulette eller betala 7,99 USD/vecka (seriöst, vem gör det?). Prova istället detta:

1. Avlasta oanvända appar – Ja, det är inbyggt. Nej, det raderar inte appdata som du ‘kanske behöver någon dag’. Gör detta nu för de appar du laddade ner efter en influencers rekommendation och aldrig öppnade igen.
  2. Rensa meddelandebilagor – Ha 2GB av glömda memes och ‘lyssna på den här röstnotisen’-konversationer från flera år tillbaka. Puff, borta.
  3. iCloud-optimering – Aktivera ‘Optimera bilder’ under inställningar. Den håller lågupplösta bilder på din enhet och lägger originalen i iCloud. Större skillnad, särskilt om ditt kamerarulle är 50 % bilder på hundar.

Och om Safari har följt dina surfningsvanor sedan 2016, rensa den cachen också.

Slutgiltig dom: Appar som Clever Cleaner är en trevlig genväg (och ärligt talat, den här är gratis, så inget att förlora på att testa). Men det mesta av det här finns redan i din telefon. Gräv i Inställningar, spara de pengarna och dämpa din lagringsångest till normal nivå. Eller ignorera mig och köp en telefon med mer utrymme nästa gång. :eyes: