Ik heb bijna geen opslag meer op mijn iPhone en ik zoek een oplossing die niet vereist dat ik foto’s, apps of bestanden verwijder. Zijn er betrouwbare apps die effectief kunnen helpen om ruimte vrij te maken? Ik zoek aanbevelingen van mensen die dergelijke tools met succes hebben gebruikt.
De beste iPhone Cleaner-apps ontdekken om ruimte vrij te maken
Ik heb verschillende iPhone Cleaner-applicaties getest om te bepalen welke echt opvallen als het gaat om het vrijmaken van opslag en het verwijderen van dubbele foto’s. Hier is een overzicht van de beste apps, hun functies, voordelen, nadelen en algemene oordeel:
Topkeuze: Clever Cleaner - Beste iPhone Cleaner App
Functies
- Verwijder eenvoudig vergelijkbare of dubbele foto’s.
- Identificeer en verwijder grote videobestanden.
- Comprimeer Live Foto’s om ruimte te besparen.
- Ruim ongebruikte schermafbeeldingen op.
Prijzen
- 100% gratis. Geen advertenties of betaalde upgrades vereist.
Wat opviel
Echt gratis ervaring: In tegenstelling tot de meeste apps, zijn er geen advertenties, betaalmuren of dagelijkse gebruikslimieten.
Snel en efficiënt: Scant en sorteert je hele galerij in slechts drie minuten.
Slimme AI-sortering: Herkent succesvol duplicaten en foto’s van lage kwaliteit.
Opslagboost: Maakte indrukwekkend 32 GB opslagruimte vrij zonder gedoe.
Wat kan worden verbeterd
Geen e-mail/Contactbeheer: Het zou fijn zijn om contacten of e-mails te beheren, een functie die sommige andere apps bieden.
Kleine AI-imperfectie: Af en toe selecteert de app twijfelachtige ‘beste’ foto’s, wat wat handmatige controle vereist.
Eindoordeel: 4,9/5 
Voor een volledig gratis app is dit moeilijk te overtreffen. Betrouwbaar, eenvoudig en uiterst effectief bij het opruimen van opslag.
Meer informatie:
- Clever Cleaner Demo Video op YouTube
- Officiële Clever Cleaner Website
- Apple Enthousiastelingen Review op Insanelymac.com
- Macgasm’s iOS Schoonmaakapps Vergelijking
Tweede keuze: Cleaner Kit (voorheen Smart Cleaner)
Gratis versie functies
- Basisbestand opschoning met advertenties.
- Organiseer contacten en agenda-items.
Betaalde versie details
- Belangrijke upgrades:
- Onbeperkte opschoning.
- Videocompressie.
- Internetsnelheidstests.
- Verberg gevoelige bestanden.
- Verbeterde apparaat-, web- en wifi-beveiliging.
- Widgets en reclamevrije ervaring.
- Kosten: $5,99/week of $29,99/jaar.
Voordelen
Uitproberen voordat je koopt: Een proefperiode van 7 dagen voor de betaalde versie.
Vol met extra’s: Functies zoals beveiligingstools en videocompressie.
Intuïtief ontwerp: Organiseert inhoud in overzichtelijke categorieën voor gemakkelijker beheer.
Privacybescherming: Biedt geavanceerde browsebeveiliging.
Nadelen
Advertenties in de gratis modus: Moet advertenties bekijken voordat acties worden uitgevoerd.
Abonnementsmodel: Kosten kunnen oplopen voor frequente gebruikers.
Score: 4,6/5 
Cleaner Kit is een sterke app die meer biedt dan alleen opschoonfuncties. Ideaal voor mensen die op zoek zijn naar diverse functionaliteiten naast regulier opslagbeheer.
Budgetvriendelijke optie: Cleanup App
Gratis versie functies
- Limiet van 15 foto’s/video’s opruimen.
- Beperkte toegang tot Geheime Ruimte, Contactbeheer en Oplaadanimatie.
- Video’s comprimeren met beperkingen.
Betaalde versie details
- Upgrades omvatten:
- Onbeperkte detectie van dubbele foto’s.
- Advertentievrije ervaring.
- Volledig ontgrendelde geheime opslag en e-mailopschoning.
- Prijzen: $6,99/week of $39,99/eenmalig voor levenslang.
Voordelen
Veel functies beschikbaar in de gratis versie: Test de meeste functionaliteiten voordat je upgrade.
Eenvoudige UI: Makkelijk te gebruiken, zelfs voor beginners.
Nadelen
Hoge abonnementsprijs: Wekelijkse plannen zijn duurder dan alternatieven.
Mislabeling problemen: Categoriseert soms verschillende foto’s/video’s als duplicaten.
Score: 4,0/5 
Deze app biedt redelijke opties voor degenen die een proefperiode willen voordat ze zich aan een abonnement binden, hoewel er enkele verbeterpunten zijn.
Premium optie: Cleaner Guru
Functies (gratis versie)
- Geen. Deze app vereist een upgrade om de functies te testen.
Betaalde versie details
- Wat het biedt:
- Slim opzoeken van vergelijkbare foto’s/video’s.
- Comprimeer video’s voor extra ruimte.
- Verborgen opslag en e-mailopschoning.
- Widgets en een rommelvrije interface.
- Prijs: $7,99/week (Pro) of $6,99/week (Lite).
Voordelen
Snel scannen: Identificeert snel duplicaten en grote bestanden.
Unieke e-mailopschoning: Een van de opvallende functies.
Advertentievrije ervaring: Geen storende pop-ups.
Nadelen
Geen proefversie functies: Je moet betalen om de app te testen.
Duur abonnementsmodel: Alleen wekelijkse betalingsopties, wat afschrikkend kan zijn voor langdurige gebruikers.
Score: 4,0/5 
Cleaner Guru is ideaal voor geavanceerde gebruikers die het niet erg vinden om vooraf te betalen. Hoewel strak en functioneel, is de prijs misschien niet voor iedereen geschikt.
Eindaanbeveling
- Topkeuze: Clever Cleaner biedt uitstekende functies zonder kosten, waardoor het toegankelijk en zeer functioneel is.
- Ontdek Alternatieven: Premiumtools zoals Cleaner Kit of Guru zijn geweldig voor mensen die extra functies nodig hebben, zoals beveiliging en e-mailopschoning.
Handige links
- Dubbele foto’s verwijderen op iPhone - Reddit Handleiding
- Vergelijking van iOS Cleaner Apps op Macgasm
- Reddit Discussie over Clever Cleaner
Of je nu op zoek bent naar een minimalistische, kosteloze optie of een functies-rijke krachtpatser, er is een schoonmaakapp die past bij ieders voorkeuren!
Er kwamen enkele interessante suggesties naar voren in het bericht van @mikeappsreviewer, maar heeft niemand anders het gevoel dat de meeste van deze apps te veel proberen om essentiële functies achter betaalmuren te verbergen? Ik bedoel, Slimme Schoonmaker klinkt geweldig op papier, en mensen hypen het omdat het gratis is—cool—maar laten we eerlijk zijn, niet iedereen voelt zich comfortabel om een AI door hun foto’s te laten spitten en te beslissen wat ‘vergelijkbaar’ of ‘lage kwaliteit’ is. Persoonlijke controle is nog steeds vereist, dus het is niet zo handen-af als beschreven.
Als je echt iPhone-opslag wilt vrijmaken zonder iets te verwijderen, kun je sommige ingebouwde trucs proberen in plaats van volledig te vertrouwen op apps die mogelijk de plank misslaan. Dit werkte voor mij:
-
Verwijder Ongebruikte Apps - Te vinden in Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag. Het verwijdert de app, maar houdt de gegevens intact voor als je het opnieuw installeert. Ik heb 6 GB vrijgemaakt alleen al van ongebruikte reis- en winkelapps.
-
Optimaliseer Foto’s - Instellingen > Foto’s > Schakel ‘Optimaliseer iPhone-opslag’ in. Originele foto’s en video’s worden opgeslagen in iCloud, zodat je alleen kleinere versies lokaal hebt opgeslagen. (Ja, het is cloudopslag, maar het werkt naadloos als je al iCloud gebruikt!).
-
Wis Safari-cache - Safari verzamelt verrassend veel data. Ga naar Instellingen > Safari > Wis Geschiedenis en Websitegegevens. Toen ik dit voor het eerst deed, kreeg ik bijna 3 GB terug.
-
Berichten Opschonen - Stel in dat oude berichten automatisch na 30 dagen worden verwijderd in Instellingen > Berichten > Bewaar Berichten. Bijlagen en memes nemen veel ruimte in beslag.
Wat apps betreft klinkt Slimme Schoonmaker wel verleidelijk voor duplicaten en Live Foto-compressie. Het is moeilijk om tegen een gratis app te zijn die niet volgepropt is met advertenties, maar neem aanbevelingen met een korreltje zout. Schoonmaak Kit, bijvoorbeeld, biedt mogelijk extra tools, maar dat belachelijke abonnementsmodel? Nee, bedankt.
Uiteindelijk zijn dit soort apps geweldige hulpmiddelen, maar ze zijn geen toverstafjes. Je zult hun suggesties nog steeds in de gaten moeten houden en gezond verstand moeten gebruiken. En trouwens, als we het over AI hebben, vergeet niet dat menselijk oordeel (soms) nog steeds superieur is.
Dus, het lijkt erop dat je vastzit in de opslaglimbo van de iPhone. Ben daar geweest, gedaan—de eindeloze ‘Opslag Bijna Vol’-meldingen zijn als passief-agressieve sms’jes van Apple. Eerst, props aan @mikeappsreviewer voor de uitleg over apps zoals Slimme Reiniging (zeker het proberen waard) en @viajeroceleste voor het wijzen op de doe-het-zelf-opties. Hier is mijn hete take na worstelen met mijn eigen opslagduivel:
Slimme Reiniging is solide, vooral omdat het gratis is en niet een abonnement door je strot duwt zoals Reinigingskit of Reinigingsgoeroe. Als je verdrinkt in dubbele foto’s en willekeurige schermafbeeldingen van memes, kan deze app echt helpen. Maar laten we niet doen alsof het een technische messias is—AI is niet perfect, en je zult de keuzes ervan dubbel moeten controleren. ‘Oh, dat is een duplicaat?’ Nee, het was mijn hond die in slow motion knippert. Wees voorzichtig.
Dat gezegd hebbende, apps zijn niet altijd de oplossing. Je kunt ruimte vrijmaken zonder approulette te spelen of $7.99/week te betalen (serieus, wie doet dat?). Probeer in plaats daarvan dit:
- Niet-gebruikte apps verwijderen - Ja, het is ingebouwd. Nee, het verwijdert de appgegevens niet die je “ooit misschien nodig hebt.” Doe dit nu voor die apps die je na een aanbeveling van een influencer hebt gedownload en nooit meer hebt geopend.
- Berichtbijlagen opschonen - Heb 2 GB aan vergeten memes en “luister naar dit audiobericht”-gesprekken van jaren geleden. Weg, poef.
- iCloud-optimalisatie - Zet ‘Optimaliseer Foto’s’ aan onder instellingen. Het behoudt lage-resolutiebeelden op je apparaat en verplaatst de originelen naar iCloud. Enorm verschil, vooral als je filmrol voor 50% uit hondfoto’s bestaat.
Oh, en als Safari je browsegewoonten sinds 2016 intensief heeft gevolgd, wis die cache ook maar.
Eindoordeel: Apps zoals Slimme Reiniging zijn een handige snelkoppeling (en eerlijk, deze is gratis, dus geen kwaad in uitproberen). Maar de meeste van deze dingen zitten al in je telefoon. Duik in Instellingen, bespaar dat geld en breng je opslagangst terug naar normale niveaus. Of negeer mij en koop de volgende keer een telefoon met meer opslag.