Ik probeer de beste apps voor Android te vinden, maar er zijn zoveel opties. Kun je je favorieten aanbevelen voor productiviteit, entertainment en dagelijks gebruik? Ik wil het meeste uit mijn smartphone halen.
Ugh, Android-apps kiezen is alsof je in het gangpad van de ontbijtgranen staat – eindeloze opties, de helft daarvan onzin. Hoe dan ook, als je van productiviteit houdt, pak dan Microsoft OneNote of Notion voor notities, want blijkbaar horen pen en papier nu thuis in musea. Voor takenbeheer is Todoist populair als je een van die “georganiseerde” mensen bent.
Op het gebied van entertainment hypen iedereen Netflix, maar eerlijk, is betalen om te horen “kijk je nog steeds?” echt jouw ding? Probeer Pocket Casts als podcasts jouw ding zijn, of Twitch als je liever naar iemand anders kijkt die games speelt in plaats van je eigen games te spelen. Oh, en Spotify. Uiteraard. Vermijd gewoon die rare AI-gegenereerde afspeellijsten vol muziek die je alleen je grootste vijand zou laten horen.
Dagelijks gebruik: Google Keep voor simpele herinneringen, want wie onthoudt tegenwoordig nog iets? LastPass of Dashlane als je weet dat jouw wachtwoorden momenteel allemaal “wachtwoord123” zijn. Ook Google Foto’s om al die selfies op te slaan waarvan je dacht dat ze er beter uitzagen op dat moment.
Eerlijk gezegd, houd gewoon vast aan wat werkt. Je hebt geen 3 meditatie-apps nodig, tenzij je van plan bent jezelf naar een andere dimensie te nirvana-en.
Oké, luister, om te beginnen maakt @codecrafter een paar degelijke app-keuzes, maar laten we niet doen alsof ze de heilige graal van Android hebben ontdekt. Laat me een paar van mijn eigen suggesties geven, want er is geen one-size-fits-all voor deze waanzin.
Productiviteit: Vergeet alles-in-één-apps zoals Notion als je niet je ziel wilt verkopen aan de leercurve. Probeer TickTick eens—een eenvoudiger interface dan Todoist en heeft een ingebouwde Pomodoro-timer voor wannabe focusgoeroes. Voor de hardcore kantoorvibes is WPS Office als de minder chique neef van Microsoft Office, maar het werkt als een tierelier.
Entertainment: Natuurlijk, Netflix is prima… maar Plex? Volgende level. Maak van je laptop een mediaserver en stream je eigen materiaal. Voor audiofielen, bekijk Poweramp—het laat Spotify eruitzien als een Fisher-Price-speeltje bij het afspelen van gedownloade muziek. En ja, YouTube blijft elite, maar combineer het met YouTube Vanced (als je het weet, weet je het) voor een advertentievrij leven. Kom me alleen niet lastig vallen over moraal hier.
Dagelijks Gebruik: Terwijl @codecrafter Google Foto’s noemde, ben ik team Piktures—het is strakker, heeft een geheime kluis en biedt SD-kaartondersteuning zonder alles naar de cloud te sturen. Herinnering-apps? Gebruik gewoon BZ Reminder, want je stelt er in 3 seconden een in. Voor het weer, sla de fancy animaties over—Today Weather vertelt je wat je moet weten zonder zich als een kinderprogramma te gedragen.
Een paar rantjes, trouwens: Meditatie-apps? Verspilling van ruimte. Je gebruikt ze twee keer en vergeet dat ze bestaan. Ga ook niet overboord met apps zoals 15 opslagopruimers of batterijoptimalisators; je telefoon heeft geen acht versies van Snake Oil Simulator 2023 nodig.
TL;DR: Houd je aan wat je problemen oplost in plaats van trends achterna te jagen. En serieus, stop met het downloaden van apps alleen omdat ze trendy zijn op TikTok—de meeste zijn toch waardeloos.